Σχολιασμοί στο άρθρο “Το αποτρόπαιο πρόσωπο…” που έχουν ιδιαίτερο ενδιαφέρον.

 

Το άρθρο: «Το αποτρόπαιο πρόσωπο του φασισμού, όπως το είδα στην gay- “pride”, αναρτήθηκε μεταξύ άλλων και στο ιστολόγιο “Ας μιλήσουμε επιτέλους” (κάντε κλικ εδώ), όπου πήρε  αρκετά σχόλια. Εξελίχθηκε ένας διαδικτυακός διάλογος μεταξύ εμού και ενός σχoλιαστή που “ανωνύμως” έλαβε θέση δυναμικά θέση υπέρ της gay-pride και όχι μόνο.

Και επειδή σέβομαι τη δημοκρατία, όπου όλες οι απόψεις πρέπει να ακούγονται και να ερευνώνται και απεχθάνομαι το φασισμό επιβολής με κάθε τρόπο και μέσον “της μιας άποψης” (ακόμα και με την εξαγορά όσων μπορούν να έχουν δημόσιο ή δήθεν επιστημονικό λόγο), παραθέτω εδώ ολόκληρον αυτόν τον διάλογο, χωρίς να αφαιρέσω το ο,τιδήποτε.

Παρεμβάλλω ένα ακόμη σχόλιο που γράφτηκε προς απάντηση σχολιαστή που έστελνε αλλοπρόσαλλες απόψεις τις οποίες δε θα παραθέσω, γιατί είναι επαναλαμβανόμενες, κουραστικές και πέραν των ορίων της κοινής λογικής. Όποιος θέλει μπορεί να τις αναγνώσει στο link που έδωσα.

Τα σχόλια παρατίθενται με τη σειρά που αναρτήθηκαν. Ένα δικό μου διευκρινιστικό σχόλιο το έχω ήδη αναρτήσει στο ακριβώς προηγούμενο άρθρο.

Ανώνυμος

Σύμφωνα με την αρθρογράφο οι αξίες ‘»πατρίδα,θρησκεία,οικογένεια» απειλούνται από το Gay Pride,μια παρέλαση ανθρώπων οι οποίοι χιλιάδες χρόνια ήταν αναγκασμένοι να κρύβουν την σεξουαλική τους προτίμηση(την έλξη δηλαδή που ένιωθαν για το ίδιο φύλο) με τον φόβο είτε της απόλυσης απο την εργασία τους είτε της φυλάκισης είτε σε πολύ ακραίες περιπτώσεις,τον θάνατο.Μια παρέλαση η οποία έχει ως στόχο να τιμήσει τoυς τραυματίες και τα θύματα συλλήψεων από τα κρατικά όργανα στο μπαρ Stonewall στην Νέα Υόρκυ στα τέλη της δεκαετίας του 60’,μια παρέλαση που δείχνει στον υπόλοιπο κόσμο ότι και αυτοί οι άνθρωποι έχουν τις ίδιες ανάγκες με τους υπόλοιπους ανθρώπους(της αποδοχής,της ενσωμάτωσης στην κοινωνία και πάνω απ’όλα της παροχής ίσων ευκαιριών).Ως γνωστόν,κυρία Κατερίνα Χατζηθεοδώρου,δεν είναι φασισμός η ίση παροχή ευκαιριών στα άτομα με διαφορετικό σεξουαλικό προσανατολισμό,ούτε είναι φασισμός η υπεράσπιση των ανθρωπίνων δικαιωμάτων τους αντιθέτως,φασισμός είναι η απόρριψη αυτής της μειονότητας και η καταπάτηση των δικαιωμάτων τους.Εσείς στο άρθρο σας,καταδικάζετε όχι μόνο αυτήν την παρέλαση,αλλά όλη τη LGBT κοινότητα,ισχυρίζοντας πως είναι» φαιδροι»,»κύριο-κυρίες» αλλά και άτομα αναιδή.Γιατί τα άτομα που τους αρέσει να κάνουν σεξ με άτομα του ίδιου φύλου δεν είναι σοβαρά?Ένα άτομο σαν ύπαρξη κρίνεται μόνο από τον σεξουαλικό του προσανατολισμό?Όχι.Μια γυναίκα για παράδειγμα είναι αναιδής γιατί νιώθει έλξη για μια άλλη γυναίκα?Φυσικά και όχι,αφού αναιδής είναι αυτός που δεν σέβεται,δεν αισθάνεται ντροπή.Θα έπρεπε να αισθάνεται ντροπή που από την φύση της νιώθει έλξη για μια άλλη γυναίκα?Όχι.Η απάντηση είναι παραπάνω από αυτονόητη.Θα ήθελα επίσης να σχολιάσω την εξής φράση σας η οποία ομολογώ ότι με σόκαρε.»Και ο εγκληματίας “διαφορετικός” είναι, πρέπει άραγε να τον σεβαστούμε;»Σε αυτήν την πρόταση συγκρίνετε,κυρία Κατερίνα,την LGBT κοινότητα με εγκληματίες.Ας πάρουμε λοιπόν από την αρχή τι σημαίνει εγκληματίας και τι ομοφυλόφιλος και ας βρούμε τα κοινά σημεία μεταξύ τους.Ο εγκληματίας είναι ένα ανθρώπινο όν που ασκεί μια πράξη με την οποία προκαλεί κακό στους συνανθρώπους του και διώκεται ποινικά.Η πράξη αυτή μπορεί να είναι είτε ανθρωποκτονία,είτε βιασμός και γενικότερα μια πράξη έντονης σκληρότητας και βίας.Αυτή η πράξη ονομάζεται έγκλημα( από το αρχαίο ρήμα ἐγκαλέω-ἐγκαλῶ) και το άτομο που το διαπράττει ονομάζεται εγκληματίας.Ομοφυλόφιλος είναι ένα άτομο που νιώθει ερωτική έλξη για το ίδιο φύλο.Τώρα λοιπόν ας βρούμε τα κοινά σημεία.Όπως παρατηρούμε δεν υπάρχει καμία ομοιότητα στους δύο ορισμούς και συγκεκριμένα στις δύο πράξεις.Η μία προκαλεί κακό σε κάποιον άλλον άνθρωπο ή και γενικά στην κοινωνία για αυτό τον λόγο είναι απαραίτητο να απομακρυνθεί από αυτήν μέσω της σύλληψης,της εκδίκασης και αργότερα της φυλάκισης.Η άλλη πράξη αφορά την προσωπική ζωή του ανθρώπου και δεν αφορά κανέναν άλλον καθώς ο σεξουαλικός προσανατολισμός είναι άρρηκτα συνδεδεμένος με την προσωπικότητα ενός ανθρώπου,που επίσης δεν σας αφορά εφόσον δεν σας προκαλεί κακό.Βέβαια μπορεί να σας ενοχλεί.Μπορεί να σας ενοχλεί να βλέπετε ομόφυλα ζευγάρια αλλά αυτή η νοοτροπία(«ας είναι ομοφυλόφιλος ή λεσβία μέσα στο σπίτι του/της»)είναι που ενισχύει την ομοφοβία.Επομένως αν είναι κάτι που απλά σας ενοχλεί τότε μην πάτε στο Gay Pride.Αν είναι κάτι όμως που μισείτε,εκεί το πρόβλημα είναι δικό σας.Γιατί όπως έιπε και ο Freud ο ρατσιστής βρίσκει στο θύμα του στοιχεία τα οποία ο ίδιος δεν αποδέχεται στον εαυτό του και για αυτόν τον λόγο,τον μισεί.Κυρία Κατερίνα,θέλετε να τσακίσετε τον φασισμό ενώ η ίδια είστε θύμα του.

Κατερίνα Χατζηθεοδώρου

Τα λογικοφανή επιχειρήματα που εκθέτετε τα γνωρίζω πολύ καλά και δεν απαντώ σε ποτέ σε σοφιστικά, λογικοφανή επιχειρήματα. Δεν μπαίνω σε αυτήν την κατηφόρα. Έχετε τις απόψεις σας και έχω τις δικές μου. Η μήπως επειδή είναι αντίθετες από τις δικές σας πρέπει να τις κρατάω για τον εαυτό μου, κατά το «σκάσε και κάνε αυτό που σου λέω» γιατί αυτό που σου λέω ΕΓΩ είναι το ΜΟΝΟ πολιτικά ορθό.
Για τις δικές σας απόψεις, κατά κάποιο περίεργο τρόπο, όλα τα βήματα των μμε και όχι μόνο είναι «ανοιχτά», ολάνοιχτα (13 στους 13 προχθές στην κ.Μάριον Μιχελιδάκη!) Η αντίθετη άποψη κατ’εσάς είναι ρατσισμός. Ε, λοιπόν, ας ακούσει η κοινωνία και τις δύο απόψεις και ας κρίνει μόνη της.Γιατί φοβάστε να της δώσετε και τις δύο απόψεις; (και νάτος ο φασισμός!) Μήπως επειδή πάρα πολύ ανομολόγητοι στόχοι κρύβονται πίσω από όλο αυτό το στημένο και γεμάτο «αν.αιδώ» πανηγυράκι; Σκοτώνονται και κακοποιούνται χιλιάδες παιδιά και σας έπιασε εσάς όλους μεγάλος «ανθρωπιστικός πόνος» για τους ΛΟΑΤΚΙ. Και τον ανθρωπισμό της «λογικής» σας τον βλέπουμε καθημερινά στην κοινωνία μας και στον πολιτισμό που παράγει!

Συμπλήρωσα την απάντηση ως Υ.Γ. σε επόμενο σχόλιο μου, άσχετο προς τον εξελισσόμενο διάλογο, που το παραθέτω αμέσως πιο κάτω.

Υ.Γ. Στο “πλήρους λογικής” σχόλιο, που αναλυτικά εκθέτει γιατί είναι λάθος οι απόψεις μου, προσθέτω και τα εξής: πουθενά δε συνέκρινα τους εγκληματίες με τους gay, απλά τράβηξα αυτή τη λογική του σεβασμού στη διαφορετικότητα ως τα άκρα της. Τη σύγκριση του εγκληματία με τον gay πού την είδε στο άρθρο μου ο αρθρογράφος του σχολίου;

Αναρωτιέμαι: και καλά οι gay και λοιποί με παρελάσεις άνευ αιδούς (αυτό είναι το αν.αιδές, κάτι που στερείται αιδούς), κατοχυρώνουν (πώς, άραγε, επιτυγχάνεται αυτό με παρελάσεις;) το δικαίωμα των επιλογών τους. Τα δικαιώματα μεγάλου τμήματος της κοινωνίας μας, που καταπιέζονται οι δικές του αρχές και αξίες βλέποντας όλα αυτά τα “ακραίας εμφάνισης” πανηγυράκια, γιατί νιώθει ότι τη διαλύουν ολόκληρη, ποιος και πώς θα τα προστατέψει;

Βλέπετε αυτοί δεν μπορούν παρελαύνουν ημίγυμνοι! Σκύβουν το κεφάλι και σφίγγεται η καρδιά τους με την κατάντια. Αλλά δεν τους προστατεύει κανείς. Και κυρίως κανείς δεν προστατεύει τα παιδιά τους, που βρίσκονται στο έλεος των (διαχρονικών) πρακτόρων της Ν.Τ.Π. του υπ. “παιδείας” -τι άλλο μπορεί να είσαι, όταν αφαιρείς τον “Επιτάφιο” από τα σχολεία και “ισοπεδώνεις” την ελληνική γλώσσα και Ιστορία;

Ισχυρίζεται ακόμη ο σχολιαστής αυτός ότι οι gay δεν ενοχλούν κανέναν. Ρωτήστε το μεγαλύτερο ποσοστό της ελληνικής κοινωνίας και θα πάρετε τη σωστή απάντηση αν ενοχλούν ή δεν ενοχλούν κανέναν. Το ευτύχημα είναι ότι επειδή έχουν τραβήξει την προκλητικότητά τους ως τα άκρα, σιγά-σιγά θα επέλθει το αντίθετο αποτέλεσμα από αυτό που επιδιώκουν: η κοινωνία θα τους απομονώσει. Ειρηνικά, αλλά στην απομόνωση, αυτό βλέπω να έρχεται.

Κατερίνα Χατζηθεοδώρου (Tο παρεμβαλλόμενο άσχετο προς τον εξελισσόμενο διάλογο σχόλιο μεταξύ ανωνύμου και εμού, αλλά που έχει αναφορές και στην gay-pride.)

Φαίνεται με μια πρώτη ματιά ότι τα σχόλια είναι αλλοπρόσαλλα, αλλά αν τα διαβάσει κανείς πιο προσεκτικά θα διακρίνει τη λογική τους. Γίνεται τότε καταφανές ότι ο σχολιαστής, ένας ή περισσότεροι, εννοεί τον φασισμό μόνον ως πολιτική ιδεολογία διακυβέρνησης και δεν κατανοεί καθόλου, ούτε καν μπορεί να αναγνωρίσει, το φασισμό μέσα στην ίδια την ψυχονοητική συγκρότηση του ανθρώπου, αλλά και, κατ’ εξοχήν, σε αυτό που ονομάζουμε σήμερα “παγκόσμιο σύστημα”.

Οπότε “αβίαστα” συμπεραίνεται στα σχόλια ότι δεν ασκείται φασισμός από το σύστημα, δηλαδή την προς παγκοσμιοποίηση Ν.Τ.Π. (πολύ άνθρωποι απ’ ότι φαίνεται την αγνοούν ακόμα και ως έννοια) και ότι συμβαίνει έχει αιτία τον κομμουνισμό, στον οποίο ανήκουν όλα τα κόμματα από το 1974 και μετά! Ο φασισμός είναι καλός, αδίκως τον κατηγορούμε! Ο κομμουνισμός μόνο είναι το μίασμα! Τι να πω; Λυπάμαι που έναν από τους πιο έξυπνους λαούς της γης τον έφεραν σε σημείο να μην μπορεί να διακρίνει ούτε ένα ίχνος από τη γύρω του πραγματικότητα.

Στο σχόλιό μου διευκρίνισα ποια νοοτροπία θεωρώ φασιστική, εφ’ όσον όλα ξεκινούν από τη νοοτροπία. Μια κοινωνία με κατά πλειοψηφία πολίτες φασιστικής νοοτροπίας θα βρει τη διέξοδο και τον τρόπο να κυβερνηθεί φασιστικά και μια κοινωνία με κατά πλειοψηφία πολίτες δημοκρατικής νοοτροπίας, αργά ή γρήγορα θα εγκαταστήσει τη δημοκρατία. Και πολίτες αδιάφοροι και για τα δύο και κατ’ επέκταση για τον τρόπο διακυβέρνησής τους, όπως οι Έλληνες σήμερα, μπορούν και γίνονται τα καλύτερα θύματα του φασισμού, είτε δεξιού είτε αριστερού.

Και ακόμα μια φορά τονίζω, μήπως και λυθούν οι παρανοήσεις που φαίνεται πως δημιούργησε το άρθρο, ότι σύμφωνα με τη δική μου κατανόηση του φασισμού την οποία και ανέφερα, το gay- “pride” είναι μια φασιστική ενέργεια. Και τούτο γιατί “υπό την προστασία των και την προώθηση των ισχυρών” (από αυτό το γεγονός πηγάζει ο φασισμός της ) μια μικρή μειοψηφία της κοινωνίας προκαλεί και εξοργίζει ένα μεγάλο κομμάτι της κοινωνίας μας που έχει διαφορετικά και πολύ “στέρεα” πρότυπα και εκμαυλίζει ένα εξ’ ίσου μεγάλο κομμάτι που τα πρότυπά του είναι χαλαρά, αλλά δεν έχει φτάσει ακόμα στο σημείο των gay- “pride”

Ας μου πει κάποιος, αν όλο αυτό το φαιδρό και εκμαυλιστικό πανηγυράκι δεν ήταν προστατευόμενο ή μάλλον επιβαλλόμενο από τους “ισχυρούς”, για λόγους που ο κάθε ένας ο οποίος έχει στοχαστεί λίγο επάνω στην παγκοσμιοποίηση και τη Ν.Τ.Π. γνωρίζει, θα τολμούσαν οι ομοφυλόφιλοι και λοιποί να παρελαύνουν με “περηφάνεια” στο Σύνταγμα; Φυσικά όχι. Έχει “πλάτες” η υπερηφάνεια τους και αυτές οι πλάτες φασιστικά προσπαθούν να επιβάλλουν τα ΛΟΑΤΚΙ πρότυπα στη κοινωνία των Ελλήνων και σε όλες τις κοινωνίες, “όπου τους παίρνει”. Γιατί δεν οργανώνουν στις μουσουλμανικές κοινωνίες τέτοιες παρελάσεις; εκεί κι αν καταπιέζονται οι gay!

Ανώνυμος

Κυρία Κατερίνα,συνήθως όταν εκφράζουμε την γνώμη μας αναφέρουμε και κάποια λογικά,πραγματικά επιχειρήματα για να την στηρίξουμε.Η άποψη που εκφέρετε στο άρθρο σας δεν είναι τεκμηριωμένη με επιχειρήματα.Είναι βασισμένη σε γενικεύσεις «και ο εγκληματίας “διαφορετικός” είναι, πρέπει άραγε να τον σεβαστούμε;»,σε ανακρίβειες και προκαταλήψεις» ανθρώπινη “καθαρότητα” ύπαρξης» και σε συναισθήματα (στα συναισθήματα συμπεριλαμβάνονται και οι προσωπικές απόψεις)»Θα σταθούμε ως γνήσιοι “οπλίτες” του Χριστού και του Ελληνισμού στις “αιώνιες Θερμοπύλες”».Διαπιστώνουμε λοιπόν ότι το άρθρο σας στερείται επιχειρημάτων άρα δεν μπορεί να καταλήξει σε ένα συμπέρασμα.Με λίγα λόγια δεν υπάρχει συλλογισμός.Όσον αφορά την απάντησή σας στο σχόλιο μου έχω να πω τα εξής:Πρώτον,δεν είπα ποτέ ότι οι αντίθετες απόψεις δεν πρέπει να ακούγονται.Αυτό είναι δική σας επινόηση.Δεύτερον,δεν είπα ποτέ ότι γενικώς οι απόψεις που δεν είναι ίδιες με τις δικές μου,είναι ρατσιστικές.Αυτό είναι επίσης δική σας επινόηση.Εγώ ανέφερα ότι η δική σας άποψη είναι ρατσιστική.Όπως ξέρουμε,δεν υπάρχουν μόνο δύο απόψεις στο συγκεκριμένο θέμα.Τρίτον,το γεγονός ότι ένα μεγάλο ποσοστό ανθρώπων,αν όχι υποστηρίζει,τουλάχιστον αποδέχεται την συγκεκριμένη κοινότητα,σημαίνει αυτομάτως ότι δεν νοιάζεται ή δεν αναλαμβάνει δράση για κάποια άλλα κοινωνικά φαινόμενα(προσφυγικό,θάνατος παιδιών κατά την διάρκεια πολέμου κτλπ)?.Αυτό είναι ακόμη μία δική σας επινόηση.Εγώ ήθελα να δώσω μια απάντηση στο συγκεκριμένο άρθρο,παρόλο που ποτέ δεν ασχολούμαι με άρθρα που προβάλλουν τέτοιες απόψεις,γιατί ειλικρινά με σόκαρε η ακρότητα της άποψης σας,τα στερεότυπα που αναπαράγονται σε κάθε παράγραφο και η ημιμάθεια.

Κατερίνα Χατζηθεοδώρου

Τα επιχειρήματά μου είναι σαφέστατα και βρίσκονται μέσα στο άρθρο. Αλλά δε μιλάμε την ίδια γλώσσα, ώστε να μπορέσουν να γίνουν κατανοητά από σας. Για σας η “καθαρότητα της ύπαρξης” είναι κενός λόγος, για μένα είναι δυνατό, υπαρξιακό βίωμα. Δεν υπάρχει, λοιπόν, κανένα σημείο επαφής ανάμεσα σε σας και σε μένα, στη λογική και πέραν της λογικής στην υπαρξιακή, βιωματική σφαίρα. Ίσως επειδή τα βιώματα που έχετε είναι μόνον από τη “σωματική ηδονόσφαιρα”.

Ισχυρίζεσθε το ανακριβές ότι στα συναισθήματα περιλαμβάνονται και οι προσωπικές απόψεις. Η ψυχο-διανοητική- και σωματική ενότητα του ανθρώπου συνεπώς είναι για σας επίσης άγνωστη έννοια και κενός λόγος. Πώς μπορούμε, λοιπόν, συνεπώς να συμφωνήσουμε στο ο,τιδήποτε; Δεν μπορούμε καν να συνδιαλεχτούμε, γιατί ο διάλογος προϋποθέτει κάποια κοινή βάση. Για τους λόγους αυτούς και δεν διακρίνετε κανένα “λογικό” επιχείρημα στο άρθρο ή προσποιείσθε ότι δεν διακρίνετε.

Τα “στερεότυπα”, όπως χαρακτηρίζετε τις απόψεις μου, είναι τα στερεότυπα που κράτησαν σε “στέρεη” συνοχή τις κοινωνίες ως τώρα. Και ο καθένας που “θέλει να δει” , μπορεί να δει σήμερα πως τα δικά σας στερεότυπα τείνουν στη διάλυση των κοινωνιών και του όποιου πολιτισμού είχαν καταφέρει να επιτύχουν.

Όσον αφορά, “κύριε ανώνυμε”, στην ημιμάθειά μου, “…επιστήμη (γνώσις) χωριζομένη δικαιοσύνης και άλλης Αρετής πανουργία, ου σοφία φαίνεται ” έλεγαν εκείνοι οι σοφοί προγονοί μας, που το σύστημά “σας” θέλει να τους ξερριζώσει από παντού. Νοιάζεται πολύ το… “θέμα παιδείας” και οι προστάτες του να εισαχθούν οι “έμφυλες ταυτότητες” στα σχολεία, αλλά έχει εξοστρακίσει τη λέξη Αρετή από όλα τα σχολικά προγράμματα. Μήπως, άραγε, είναι για το σύστημα “σας” κενό λόγος και η έννοια της Αρετής; Όχι δεν είναι κενός λόγος για το σύστημα ή έννοια της Αρετής, είναι έννοια που “καίει”. Γιατί το κατακαίει ολόκληρο, εκ βάθρων και εκ θεμελίων. Σε τελική ανάλυση, προτιμώ την ημιμάθειά μου, μαζί με τα ίσως “ενάρετα στερεότυπά” μου, από τη δική σας πλήρη γνώση (έλεος!)

Κάτι τελευταίο. Στην ανάρτηση του άρθρου μου στα “Αττικά Νέα” κάποιος σχολιαστής ρώτησε: “τι σχέση έχουν οι Θερμοπύλες με τον Χριστό, οεο;” Παραθέτω και εδώ την απάντησή μου, που είναι απάντηση και στη δική σας άποψη ότι το να συνδέω το Χριστό με τις Θερμοπύλες δεν είναι επιχείρημα -αν και δεν το ανέφερα ως επιχείρημα, αλλά ως προτροπή.

Η απάντησή μου: Εάν δεν το έχεις καταλάβει, τίποτα και κανείς δεν μπορεί να σε κάνει να καταλάβεις το «κοινό ιδεώδες». Το ιδεώδες της ελευθερίας που είναι μία και ενιαία: η εκτός μας (η πολιτική ελευθερία) και η εντός μας, η ελευθερία από το «εγώ». Και αυτά τα δύο είναι συνυφασμένα. Θα είχε φτάσει σε αυτό το ηρωικό ύψος ο Λεωνίδας, αν δεν έθετε το καλό όλων των Ελλήνων, δηλαδή την ελευθερία τους, πάνω από το δικό του «εγωιστικό» καλό, που θα ήταν να ζήσει όμορφα την υπόλοιπη ζωή του; Ναι, οι μαχητές των Θερμοπυλών ήταν «ελεύθεροι» άνθρωποι εντός και εκτός τους. Ελεύθεροι ακόμα και από το φόβο του θανάτου. Μη μου πει κάποιος ότι δε γνώριζαν ότι πήγαν εκεί για να πεθάνουν, γιατί ποτέ δε θα εγκατέλειπαν αυτή τη μάχη, παρά μόνον νεκροί. Ακόμα και αν δεν κυκλώνονταν, η διαρκής μάχη αργά ή γρήγορα θα τους αποδεκάτιζε.

Και συμπληρώνω: ο Λεωνίδας είναι προφανές ότι θεωρεί το Αγαθό της ανθρώπινης Ελευθερίας υπέρτατο όλων και την Ανδρεία, την Αρετή που το προστατεύει, υπερτέρα όλων.

Ο Χριστός το Αγαθό της Ελευθερίας το ταύτισε με την Αλήθεια :“γνώσεσθαι την Αλήθεια και η Αλήθεια ελευθερώσει υμάς”. Και η Αρετή που την επιδιώκει λέγεται Ταπείνωσις. Για το πώς συνδέεται η Αλήθεια με την Αρετή της εξόδου από το “εγώ” , η απάντησις είναι πολύ μεγάλη… Τη βλέπει όμως κανείς “ζωντανά”, βιωματικά στο παράδειγμα του Λεωνίδα και των συμπολεμιστών του.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνσή σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *